Lärplattform: Prion

Syftet med det här innehållet är att skapa trygghet för dig som vårdnadshavare. Genom appen Prion kan du följa ditt/dina barns utveckling och lärande direkt i mobiltelefonen. Det är även ett enkelt sätt för förskolan att snabbt nå ut med information till alla vårdnadshavare.

Visste du att...

...vi hanterar ditt/dina barns personuppgifter i säkra system med tydliga rutiner för lagring och rensning enligt lagen om GDPR.

Appen: Prion – Ett smidigt sätt till bra kommunikation

För att underlätta för dig som är vårdnadshavare till ditt/dina barn i förskolan här på Lärande använder vi oss av en app – Prion. Genom appen kan du kommunicera direkt med oss på förskolan och hitta den information du behöver för att följa ditt eller dina barns vardag, utveckling och lärande. En pushnotis skickas ut till din mobil och uppmärksammar dig när det finns ny information att ta del av.

Hur kommer jag i gång?

1. Ladda ner Prion i App Store eller Google Play.
  2. Klicka Logga in.
  3. Klicka Logga in med e-post.
  4. Skriv den e-post du angett till din förskola (tillsvidare Magnetica).
    (Magnetica kommer att bytas ut då vi från den 3 oktober heter Lärande Förskola. Mer information kommer).
  5. Du skickas nu vidare för att verifiera dig med Bank-ID.
  6. Nu är du inloggad.

Välkommen!