Omvärlden

Välkommen till Omvärlden

Ställ dig i kö

Vill du börja hos oss? Här kan du ställa dig i kö till Omvärlden.

Ställ dig i kö

Välkommen till Omvärlden

Välkommen till en förskola fylld av nyfikenhet, dialog och lärande. Vi ligger på Maria Krantzon väg 29 i Upplands Väsby och har tre avdelningar.

En stor del av verksamheten bedrivs ute och förskolan har en stor välplanerad gård för utomhusaktiviteter och lek. Ute kan barnen utforska, uppleva och utmana sig själva. Våra pedagoger är medforskande på ett lek- och lustfyllt sätt och upptäcker tillsammans med barnen.

Digitalisering är en naturlig del i undervisningen och förskolornas pedagoger har lärplattor som ett dokumentationsverktyg. Barn och pedagoger dokumenterar tillsammans. Det sker oftast via bilder, små filmer eller bildspel. Detta främjar både språkutveckling och samspel hos barnen. I vår lärplattform får du som vårdnadshavare inblick i barnens utveckling.